POCIĄGI POZNAŃ – KONIN – WARSZAWA

POCIĄGI POZNAŃ - KONIN - WARSZAWA

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pięć lat temu, w 2019 roku, zakończyły istotny etap modernizacji linii kolejowej, która łączy Wielkopolskę z Mazowszem, ułatwiając podróże z Poznania do Warszawy przez Konin i Koło. Dzięki temu przedsięwzięciu, realizowanemu za ponad 2 miliardy złotych z dofinansowaniem z funduszy CEF „Łącząc Europę”, pasażerowie mogą cieszyć się wyższym standardem obsługi na peronach, w tym dostępem do wind i systemu informacji pasażerskiej.

Od tego czasu, pociągi na wspomnianej trasie kursują bez potrzeby korzystania z komunikacji zastępczej czy objazdów przez Gniezno oraz Inowrocław Rąbinek. Ta modernizacja nie tylko znacznie poprawiła komfort i bezpieczeństwo pasażerów, ale także zwiększyła możliwości kolei w regionie, w Polsce i w Europie, wpisując się w dążenie do podniesienia przepustowości i dogodnego łączenia przewozów pasażerskich i towarowych.

Pociągi na modernizowanej trasie przemieszczają się nowymi torami, korzystając z nowej sieci trakcyjnej, co zapewnia sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże. Modernizacja wprowadziła również nowoczesne urządzenia sterowania ruchem.

Pięć lat po zakończeniu prac, nowoczesne perony, dostępne już m.in. w Podstolicach, Koninie, i Kutnie, oraz zapowiadane na stacjach w Kole, ustanowiły nowy standard, zwiększając komfort obsługi. Platformy zostały podwyższone i wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię, co ułatwia dostęp osobom niedowidzącym. Nowe wiaty, ławki i czytelne oznakowanie, a także bezpieczeństwo zapewnione przez monitoring i jaśniejsze oświetlenie LED, znacząco podniosły jakość usług kolejowych.

Projekt ten, będący częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk, nie tylko usprawnił ruch pasażerski i towarowy, ale również przyczynił się do bezpieczeństwa dzięki budowie bezkolizyjnych skrzyżowań i modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych. Teraz, patrząc z perspektywy pięciu lat, można zauważyć, jak dużą zmianę przyniosła ta inwestycja dla podróżnych i dla całego sektora kolejowego w Polsce.