02.05.2019

Lepsze podróże z Kutna –nowy peron z windą

Ruszyła modernizacja kolejnego peronu w Kutnie. Nowoczesna i funkcjonalna platforma zapewni wygodny dostęp do pociągów. Prace, w ramach przebudowy linii E20 z Poznania do Warszawy, zwiększą poziom bezpieczeństwa i usprawnią ruch pasażerski i towarowy między Wielkopolską a Mazowszem. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 2 mld zł współfinansowana jest ze środków UE

Podróżni korzystają już w Kutnie ze zmodernizowanego peronu nr 4. Jesienią gotowa ma być kolejna, sąsiednia platforma. Ułożona jest już część ścianek peronowych. Długi na 476 m obiekt zostanie podwyższony. Pozwoli to na wygodny dostęp do pociągów. Będzie antypoślizgowa nawierzchnia i zadaszenie. Na peronie staną wygodne ławki, czytelne oznakowanie oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Bezpieczeństwo zwiększy nowoczesne oświetlenie oraz monitoring. Przebudowa pozostałych dwóch peronów zacznie się jeszcze w tym roku.

Cały czas postępuje gruntowny remont przejścia podziemnego. Dzięki windom prowadzącym na wszystkie perony tunel zapewni wygodne i bezpieczne dojście do peronów wszystkim podróżnym. Na czas prac jest częściowo zamknięty – dla pasażerów dostępne jest tymczasowe przejście w poziomie torów, które zostało odpowiednio zabezpieczone i oznakowane.

Sprawny ruch pociągów na stacji w Kutnie zapewni nowa infrastruktura. Wykonawca wymienił już ok. 10 km torów i sieci trakcyjnej, zamontował blisko 30 rozjazdów. Skomplikowany system sterowania ruchem będzie nadzorowany przez dyżurnych z powstającego Lokalnego Centrum Sterowania, wyposażonego w nowoczesne programy komputerowe.

Podróże z wygodnych peronów

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie z Poznania do Warszawy pasażerowie zyskają też lepszy komfort podróży na stacjach w Podstolicach, Koninie, Kole i Łowiczu oraz na przystankach Konin Zachód, Kutno Azory, Mysłaków i Leonów. Perony po modernizacji zostaną podwyższone i w większości zadaszone. Dla pasażerów zamontowane zostaną ławki i estetyczna informacja pasażerska. Odnowione perony będą w pełni dostępne dzięki windom lub pochylniom. Wygodną komunikację zapewni wyremontowane przejście podziemne w Koninie oraz nowe tunele, budowane w miejscu dotychczasowych kładek w Kole i Łowiczu.

Poznań – Warszawa: szybciej, sprawniej i bezpieczniej

Do końca zbliża się już wymiana torów wraz z siecią trakcyjną między Koninem a Zamkowem. Główne prace związane z wymianą i szlifowaniem nawierzchni planowane są do czerwca. Po wejściu w życie korekty rozkładu jazdy (9 czerwca), pociągi z Poznania do Warszawy wrócą na „starą” trasę, bez objazdu przez Gniezno i Inowrocław Rąbinek. Skróci to czas podróży z 3:40 h do ok. 3:10 h. Docelowo pociągi pojadą z Wielkopolski na Mazowsze z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Będzie to możliwe po zakończeniu wszystkich prac, pod koniec 2020r. Do tego czasu trwać będzie jeszcze m.in. montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Efektem modernizacji będzie wyższy poziom bezpieczeństwa. W ramach inwestycji powstają bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Zwiększy się przepustowość linii. Nowa sieć trakcyjna i układ zasilania pozwoli na przejazd pociągów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. Trasa zostanie dostosowana do obsługi składów o długości 750 m, co pozwoli na sprawny przewóz ciężkich ładunków między granicami państwa.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. warty jest ponad 2 mld złotych. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Więcej o inwestycji: www.poznan-warszawa.pl

 

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań-pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

 

Kontakt dla mediów:
Radosław Śledziński
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 501 613 495

„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”.

Galeria

udostępnij drukuj